Sådan far sådan dotter?

Det är lite skrattretande när jag pratar om att köpa tillbehör och styling till bilen. Jag låter ungefär som min pappa. Det som dock gör det roligare är att pappa verkar tycka att det är lika roligt som mig. Stänkskydd är i varje fall beställt till bilen samt ett handbromsskydd som matchar interiören. När dessa kommer ska det även bli oljebyte. Tyvärr blev fälgarna dubbelbokade så det blev inga fälgar till sommardäcken, i varje fall inte dom. Men pappa hade hittat ett par likadana i Tyskland. Det är bra att han förstår att man inte kan köra med plåtfägar och navkapslar på sommaren. Det är trots allt han jag har fått mitt sätt att tänka kring bilar från. Jag ser dessutom fram emot en storstädning av lilla "Hoppe". Den fick behålla namnet som den tidigare ägaren använde. Jag tycker det är ett bra namn som innehåller hopp :)
 
När vädret blir bättre kommer Hoppe förmodligen se ut som en ny bil efter att pappa har "recondat". Jag har precis lärt mig vad det ordet innebär. Jag vet att det dessutom kommer se skinande ut även under huven. Jag tycker att det är fantastiskt roligt att dela detta med pappa. Det är något han är bra på, som jag blir mer intresserad av. Okej kanske inte att meka med bilen, men att få den att se bra (bättre) ut :)
 
Ett stort tack till Peter som har puschat på min dröm om en bil. Utan honom hade jag nog aldrig fått bilen som jag trånat efter så mycket :) MÅNGA tacksamma kramar till honom!
 
Sen bär det iväg till Karlskoga till fröken Caroline för lite kvalitetstid :)
 
/Sofia
 Jag och Carro på Öland för en massa år sedan. Jag låter bilden tala för sig själv! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

carlssonsofia.blogg.se

You don't know how strong you are until being strong is the only choice you have

RSS 2.0