Namn på en bil

Jag har fått frågan om jag har bestämt vad bilen ska heta. Jag har inte riktigt klurat ut ett bra namn än. Jag kanske är lite töntig, men ett namn måste den ju ha. Jag har fortfarande inte lyckats koppla ihop bluetooth-systemet med min mobiltelefon,vilket leder mig till frustration på HÖG nivå! Känns aningen pinsamt att behöva åka till en fordverkstad bara för att fråga och få hjälp, men kan inte min förste fordexpert Jessica koppla in den så kan banne mig inte jag det heller. Man vill ju att fanskapet ska fungera när man köpt en bil där man ska kunna koppla mobilen till den för att kunna köra utan att behöva hålla i telefonen.
 
För övrigt vill jag lyckas koppla spotify till bilen, vilket inte heller är ett lyckat resultat. Jag får samma meddelande på både mobilen och surfplattan när jag försöker ansluta. Det går inte alls bra det här! Nog för att min pappa kan bilar, men när det kommer till "oviktiga" saker som att koppla mobilen till bilen då är det ingen idé att fråga honom.
 
Fått tag på en parkering också som är tillgänglig från och med 1 juni. Bättre än ingenting och det ligger nära där jag bor. Öbo:s direkttorg är fantastiskt. Inga köpoäng behövs och det är först till kvarn. Jag kan absolut inte klaga. Bra att ha bilen på en egen plats när jag kommer cykla till jobbet i sommar. Inte tusan tänker jag betala massa parkeringspengar bara för att jag skulle vara lat!
 
Ska för övrigt köpa nya navkapslar till vinterdäcken som ser förjävliga ut och nya torkarblad. Förhoppningsvis tillåter min mage mig att åka och handla det åtminstone! Vi sammarbetar inte riktigt just nu. Frågan är om det är pga stress eller att jag har ätit något eller möjligtvis fått någonting efter att ha varit på Boda Borg i helgen. Nya fälgar till sommardäcken är dessutom beställda. Det går ju inte att åka omkring på plåtfälgar med navkapslar på under sommaren. Det höll farsgubben helt och hållet med om, så han hittade ett par fälgar åt mig. Han vet minsann vad jag gillar!
 
Hade tänkt att lägga upp en bild på när min svarta skönhet är nytvättat, men jag insåg att sladden ligger i bilen. Det får helt enkelt bli ett inlägg utan bild :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

carlssonsofia.blogg.se

You don't know how strong you are until being strong is the only choice you have

RSS 2.0