Känsla

Jag känner att jag behöver skriva av mig, eller i alla fall skriva något. Det är jobbigt att sätta sig ner och fundera och ta itu med alla blandade känslor. Nedan är en av dikterna som var med på begravningen. Försökte hitta den bästa som var skriven av Lasse Berghagen, men hittade bara andra versioner. Får ta och leta lite till helt enkelt. Helgen mamma gick bort var en långhelg som kändes som en evighet. Tänker jag tillbaka på den så är allting egentligen som ett stort vakum ungefär. Det går inte att beskriva känslan när man förlorar en förälder och inser att man måste ta ett stort ansvar alldeles för tidigt. Man vill känna sig som ett barn på nytt där man inte har några bekymmer. Verkligheten är dock något helt annat, där man tvingas ta beslut över saker man absolut inte vill.
 
 
 
Vi binder en krans av minnen
de vackraste som vi har
Vi vet att de aldrig skall vissna
Hos oss är Du alltid kvar
 
Dödsannonsen som var med i Nerikes Allehanda lördagen den 11:e januari 2014.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

carlssonsofia.blogg.se

You don't know how strong you are until being strong is the only choice you have

RSS 2.0